2011. július 31.

Pavlova-torta

Anna Pavlova a 1900-as évek elejének egyik legendás balett-táncosa volt. A 1926-ban Anna turnén vett részt Ausztráliában, és ezután a turné után jelent meg az édesség, és vált az ausztrálok és új-zélandiak nemzeti ételévé.
Igazából a mai napig nem dől el, hogy konkréten Ausztrália vagy Új-Zéland a szülőföldje a Pavlova-tortának, ami azonban bizonyos, hogy Anna Pavlova tiszteletére készítette el egy cukrász először a tojáshab-tejszínhab-gyümölcs összetevőkből álló édességet. 
Egyes adatok szerint már a 17. században is megjelenik a feljegyzések között egy tojáshabból készült desszert, de ne menjünk bele a részletekbe. 
A lényeg, hogy egy remek édesség született Anna Pavlova tiszteletére, akár milyen nemzetiségű volt is a kitalálója :) 
Egyszerű és mégis remek édesség, de vigyázat csak erős idegzetűeknek ajánlom, mert én szinte minden egyes alkalommal cukorsokkot kapok tőle. Nem tudom soha a határt, hol kell abbahagyni, és mire észreveszem addigra elér a sokk, és a legrosszabb, hogy még ekkor sem vagyok képes abbahagyni :)


Hozzávalók: 
4 tojásfehérje
240 g porcukor
1 tk gyümölcsecet
2 tk étkezési keményítő
vanília kivonat, csipet só
tejszín
gyümölcs (szeder, málna, nektarin)

A tojásfehérjét habbá verem, de először nem tejesen keményre. Mikor félkemény a hab, lassan belekeverem a porcukrot, a vanília kivonatot, a keményítőt, az ecetet és a sót. Az ecettől és a sótól gyönyörű fényes lesz a hab. 
Egy sütőpapírra szedem a habot, nagyjából kör alakra. 
A sütőt előmelegítem először 150 C-ra, majd mielőtt beteszem sülni a tortát visszaveszem a hőfokot 110 C-ra. 60 perc alatt szépen megsül.
Mikor kész, kikapcsolom a sütőt, egy fakanál segítségével kitámasztom résnyire az ajtaját és hagyom, hogy teljesen kihűljön. 
Óvatosan (mert törik) egy tortatálra teszem és azon díszítem. Most összetörtem pár szem málnát egy kevés tejszínhabbal, azt kentem a tetejére, erre kanalaztam a tejszínhabot, majd jöhetnek a gyümölcsök.
Ugye mondtam, hogy nagyon finom :)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...