2011. július 28.

Muszaka

Évekkel ezelőtt ettem egy ismerősömnél muszakát, és hát, megmondom őszintén, nem nagyon volt kedvemre való.
Aztán telt múlt az idő, és többször eszembe jutott, többször belefutottam a muszakába, de nemhogy csinálni, enni sem voltam hajlandó. Elég negatív volt az első élmény :)
A napokban ismét szembe találtam magam a muszakával, úgy gondoltam blogíró révén, nem hátrálhatok meg állandóan és nagy levegőt vettem, megcsinálta. 
Be kell valljam (nevet nem említve), akinél először ettem, nem tudom mit csinált. Egy ehetetlen valami volt, ami szégyent hoz a muszakára. Az igazi, na az nem semmi! És ezt határozott felkiáltójellel mondom! Felkerült a nagybetűs kedvencek közé :)

Hozzávalók 4 főre: 
2 padlizsán (nem túl nagy, hogy ne legyen magos)
6-7 szem krumpli
40 dkg marhahús (ez esetben fehérpecsenye)
1 fej hagyma
3-4 hámozott paradicsom (vagy paradicsom konzerv)
1 dl fehérbor
1 ek barna nádcukor
1 fél rúd fahéj
1 csokor petrezselyem
olíva olaj, só, bors
besamel mártás speciális fűszerezéssel
parmezán sajt
zsemlemorzsa

Egy kicsit macerás elkészíteni, de ez is mint minden mediterrán étel megéri a fáradozást. A padlizsánt felkarikázom, sokszor 1 centisre írják, nekem az kicsit vastagnak tűnik, ezért én nagyjából fél centisre szoktam vágni. A karikákat tálba teszem, vizet engedek rá és megsózom, egészen addig állni hagyom, míg a többi hozzávalót el nem készítem.
A krumplit szintén felkarikázom, olyan méretűre, mint a padlizsánt. Alaposan lemosom róla a keményítőt, majd besózom és állni hagyom.
A marhahúst egy rövidke időre mélyhűtőbe teszem, mert úgy könnyebb darabolni. Csíkokra, majd kockákra, majd össze vissza, mintha "darálnám". A fej hagymát felkockázom és olíva olajon üvegesre párolom. Ráteszem a marhahúst és megpirítom, majd a paradicsom, a fehérbor, a cukor, a fahéj, a só és bors kerül bele, aztán rotyoghat szépen, amíg a zöldségek el nem készülnek.

A krumplit és a padlizsánt serpenyőben, majdhogy nem egyesével szép pirosra sütöm. Igen, ez a macerás része :)
A besamel mártást hagyományosan készítem. 2 ek vaj, 2 ek liszt, fehér rántás, majd fokozatosan annyi tej, hogy a kanál hátán fényesen, szépen fenn maradjon. Leveszem a tűzről. Belekeverek 1 tojássárgáját, egy evőkanál citromlevet, 1 tk citromhéjat, fél tk cukrot, egy kisebb marék reszelt parmezánt. Fűszerek: só, bors, szerecsendió.
Egy tűzálló tálat kivajazok és az aljára pakolom szépen, a krumplit. Erre jön a marhahús fele, majd a padlizsánok és megint a hús. A tetejére szépen egyenletesen rásimítom a besamel mártást. A besamelt megszúrom zsemlemorzsával és reszelt sajttal.
180 C-ra előmelegített sütőben 45 percig sütöm, gyönyörű pirosra.
Fantasztikus egytálétel!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...