2011. augusztus 3.

Szedres-barackos galette


Galette lázban ég a gasztroblogok nagy része :) Természetesen én sem maradhattam ki a szórásból. És meg kell valljam, az egyik kedvenc nyári édességem lett. Nem nehéz a tészta, és a friss gyümölcsök variációi teszik igazán izgalmassá. Lehet csak egyféle gyümölcsből, lehet vegyes és lehet sós is. Sósat még nem készítettem, de az is meglesz. 
Itt kérek elnézést a túrós rétes miatt, de még nem készült el. A hozzávalók a hűtőben, meglesz, csak idő kérdése :)
Visszatérve a galettre. A legtöbb helyen csak teljes kiőrlésű lisztből készül, de és ebbe már sokszor belebuktam, ezért saját receptet használtam (ezt az összetételt nem olvastam egyik helyen sem). 

Hozzávalók: 

50 g teljes kiőrlésű rozsliszt
150 g sima liszt
135 g vaj
40 g nádcukor
2 ek hideg víz
1 tojássárgája
gyümölcs annyi amennyi ráfér :)
mandulapehely

A lisztet a vajjal elmorzsolom, majd a cukrot és a vizet hozzáadom. Gyorsan kell dolgozni, mert a vajas tészta "olvad". Egynemű, sima tésztát gyúrok, fóliába rakom és fél órára hűtőbe teszem. (Tegnap kb. 4 órát volt a hűtőben, és nem tett jót neki, majd egy óra volt mire használhatóvá vált)
Két sütőpapír közé téve, nagyjából 30 cm-es kerek formára nyújtom. Rápakolom a gyümölcsöket, úgy, hogy a szélén egy kb. 5 cm-es sávot üresen hagyok. Megszórom cukorral (ettől ropogós is lesz) és a mandulapehellyel. 
A szélét szépen visszahajtogatom. A szépen néha, csak "ahogy-sikerül" fazon lesz, de ez semmit sem ront a végeredményen. 
A visszahajtott tésztát megkenem tojássárgájával (négy galette készült eddig, abból lett a Pavlova) , és 200 C-os előmelegített sütőbe teszem 25 percre. 
Mindenkinek kötelező kipróbálni! Nagyon finom!

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...